- Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i pro obronną.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- „Klucz do uczenia się” – autor programu: Galina Dolya, wydawnictwo – Transfer Learning;
- „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości” (3 grupy) – autor programu: Jolanta Wasilewska, wydawnictwo – WsiP;
- „Drużyna marzeń” (5 grup) – autor programu: Jolanta Wasilewska, wydawnictwo – WSiP;
- „Rozwój-wychowanie- edukacja” (1 grupa) – autor programu: Anna Stalmach- Tkacz, Karina Mucha, wydawnictwo – Nowa Era;
- „Wesołe przedszkole i przyjaciele” (1 grupa) – autor programu: Małgorzata Walczak- Sarao, Danuta Kręcisz, wydawnictwo – WSIP;
- „Samodzielne, wszechstronne, szczęśliwe” (2 grupy) – autor programu: M. Chludzińska, A. Kacprzak- Kołakowska, A. Kucharczyk, wydawnictwo- Nowa Era;
- „Trefliki w przedszkolu” (2 grupy) – autor programu: Dorota Kossakowska, wydawnictwo – Podręcznikarnia;
- „Gry i zabawy z językiem angielskim” – autor programu: Magdalena Apple, Joanna Zarańska oraz Ewa Piotrowska, wydawnictwo – Macmillan.
Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia.
Program „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Jest to cykl spotkań realizowanych w wybranych grupach dzieci 5 – 6 letnich.
Ze względu na skalę oddziaływania jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Projekt edukacyjny obecny w naszym przedszkolu od 2019 roku. Skierowany jest do wszystkich przedszkolaków, do ich rodziców, a także do nauczycieli.
Cele:
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci
- Włączenie rodziców do aktywnego i systematycznego czytania dzieciom
- Integrowanie społeczności przedszkolnej we wspólnym wyposażeniu kącika czytelniczego
- Prezentowanie wartościowej literatury dziecięcej w ogólnodostępnym kąciku czytelniczym
- Przygotowanie dzieci do samodzielnego wyboru książek
- Wyrabianie nawyku czytania od najmłodszych lat
„ZABAWY BUZI I JĘZYKA DLA KAŻDEGO SMYKA” – spotkania z Języczkiem Podróżniczkiem
Program skierowany jest do najmłodszych dzieci rozpoczynających naukę w przedszkolu, do ich rodziców, a także do nauczycieli.
Cele:
- Stymulowanie rozwoju mowy i języka
- Zapobieganie powstawaniu wad wymowy
- Usprawnianie aparatu mowy (języka, warg) – systematyczne wprowadzanie podstawowych ćwiczeń warg i języka
- Kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- Rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej
- Kształtowanie słuchu fonemowego
- Wzbogacanie słownika biernego i czynnego
„Cała Polska Czyta Dzieciom”
„Klucz do Uczenia się” – realizowane programy: Matematyka sensoryczna, Od bazgrania do pisania, Literacki
„Mały miś w świecie wielkiej literatury” – ogólnopolski projekt czytelniczy
„Gramy zmysłami” – ogólnopolski projekt edukacyjny
„Klasa w terenie” – ogólnopolski projekt edukacyjny
„Jestem małym przyjacielem przyrody” – program o tematyce ekologicznej
„Mali wielcy odkrywcy” – program edukacyjny
„Wiem, co jem – czyli na wesoło i na zdrowo” – projekt kulinarny
„Zdrowo i sportowo” – program rozwijający sprawność fizyczną
„Zdrowo jemy i zdrowo żyjemy” – program rozwijający sprawność fizyczną
„Poznajemy ciekawe zawody” – preorientacja zawodowa
„Paluszkowe Maluchy” – ogólnopolski projekt
„Między nami emotkami” -poznawanie świata emocji
„Dziecięca literatura europejska” – projekt
„Bezpieczny Świat Dziecka” – program własny
„Akademia Dobrego Wychowania” Barbary Ciemskiej
„Dziecięca matematyka” wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
„Przedszkolaki Krok Drugi”
„Z darami natury świat nie jest ponury”– ogólnopolski projekt edukacyjny
„Zabawy sztuką” – ogólnopolski projekt edukacyjny
„Bajkowe gotowanie” – projekt
„Spotkania z ciekawymi ludźmi” – projekt – preorientacja zawodowa
„Zdrowe dzieci” – projekt prozdrowotny