W poszczególnych oddziałach wdrażane są metody pracy z dzieckiem takie jak:
- Metoda Dobrego Startu wg prof. Marty Bogdanowicz
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
- Dziecięca Matematyka wg prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
- Metoda M. Montessori
- Edukacja przez Ruch Doroty Dziamskiej
- Przedszkolaki Krok Drugi
- Trzy Kroki Dziecka w Przyszłość
- Klucz do Uczenia się wg Lwa Wygotskiego
- Psychomotoryka wg M. Procus i M. Block
- Pedagogika zabawy „Klanza” i elementy metodyki zuchowej
- Relaksacja
- Gimnastyka Orffa i Labana
- Aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss
- Metoda Odimiennej nauki czytania wg Ireny Majchrzak
- Metoda czytania globalnego Glenn’ a Domana
- Metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej
- Opowieść ruchowa
- Elementy bajkoterapii
- Metoda projektów
Wśród form pracy z dzieckiem uwzględniamy następujące:
- sytuacje edukacyjne,
- kontakty indywidualne z dzieckiem,
- spacery i wycieczki,
Wśród metod pracy z dzieckiem uwzględniamy następujące:
- metody podające (przyswajanie): opowiadanie, pogadanka, historyjka obrazkowa, wiersze, piosenki, praca z tekstem,
- metody problemowe (odkrywanie): gry dydaktyczne, gry planszowe, „burza mózgów”, inscenizacja, zabawy badawcze, doświadczenia, obserwacje przyrodnicze,
- metody aktywizujące (przeżywanie): drama, wystawa, pokaz,
- metody praktyczne (działanie): ćwiczenia.
Aktywności dziecka: swobodna, inspirowana i kierowana.