Gry i zabawy z językiem angielskim.
Serdecznie zapraszamy wszystkie przedszkolaki do nauki języka angielskiego w formie gier, zabaw i piosenek. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu (wtorki, czwartki i piątki) po pół godziny (grupa średnia i starsza) i po 15 minut (grupa młodsza).
nauczycielka: Magdalena Machacka
Godzina dostępności:
wtorki oraz czwartki: 12:30-13:00 (bardzo proszę o wcześniejsze zgłoszenie chęci spotkania u nauczyciela grupy)
Zagadnienia na rok szkolny 2024
(Szczegółowe informacje dotyczące tematyki zajęć znajdują się na tablicy ogłoszeń na I piętrze)
PAŹDZIERNIK
3-latki
- Utrwalamy zwroty wyrażające powitanie i pożegnanie tj. Hello, Bye-bye
- słuchamy piosenek „Hello song”, „Goodbye song”,etc…
- potwierdzenie i zaprzeczenie „YES/ NO”
- Utrwalamy poznane już kolory: RED-czerwony, GREEN-zielony, YELLOW– żółty
- Poznajemy Blue-niebieski, Pink-różowy, Brown– brązowy, Orange-pomarańczowy
- LEAF– liść, it’s brown, red, yellow, orange
- przy pomocy wspólnej zabawy, kolorowych obrazków, tzw. flashcards oraz śpiewu wprowadzenie podstawowych form j. angielskiego celem osłuchania się z w. w. j. obcym.
4-latki
- Powitanie i pożegnanie tj. „Hello”/ „Bye-bye”
- słuchamy piosenek „Hello song”, „Goodbye song”, „Head and shoulders”, „Family Collection- Daddy Finger” oraz piosenek związanych z tematyką zajęć.
- potwierdzenie i zaprzeczenie „Yes, No”
- Przedstawiamy się: „I am…– ja jestem…”
- „What’s your name?- My name is…”/”jak masz na imię?- mam na imię…”
- Utrwalamy Good- friends– słowa podobnie brzmiące w j. polskim i w j. angielskim, tj. computer, hot-dog, hamburger, radio, telephone
- Utrwalamy„Quiet please, come here, listen, look, stand up, sit down”
- AUTUMN– jesień, IN THE FOREST– w lesie/ LEAF- liść, CONKER- kasztan, SQUIRREL– wiewiórka, MUSHROOMS– grzyby
- MAGIC WORDS- magiczne słowa/ I’M SORRY– przepraszam, THANK YOU– dziękuję
- Fruits– owoce, Apple– jabłko, Pear– gruszka, Strawberry– truskawka 🍓
- Vegetables– warzywa, Carrot– marchewka 🥕, Cucumber– ogórek, Tomato– pomidor 🍅
- przy pomocy wspólnej zabawy, kolorowych obrazków, tzw. flashcards oraz śpiewu utrwalamy w.w. formy j.angielskiego.
5-latki
- „Hello”/ „Bye-bye”, słuchamy piosenek „Hello song”, „Goodbye song”, „Head and shoulders”, „Family Collection- Daddy Finger” oraz piosenek związanych z tematyką zajęć.
- „Yes/ No”, „What is your name?- My name is…”
- Przedstawiamy się: „I am…- and You?”
- Utrwalamy Good friends– słowa podobnie brzmiące w j. polskim i w j. angielskim, tj. computer, hot-dog, hamburger, radio, telephone.
- powtarzamy brzmienie poleceń w j. angielskim tj. „Quiet please, come here, listen, look, stand up, sit down, turn around”.
- „What is this?- This is…”– “Co to jest?- to jest…”
- powtarzamy kolory: blue, yellow, red, purple, pink, orange, brown, green; „What color is it?- It’s…”
- AUTUMN– jesień,IN THE FOREST– w lesie/ LEAF- liść, CONKER- kasztan, SQUIRREL– wiewiórka, MUSHROOMS– grzyby, Autumn weather-it’s raining, it’s windy, it’s cloudy…
- MAGIC WORDS- magiczne słowa/ I’M SORRY– przepraszam, THANK YOU– dziękuję, HERE YOU ARE– proszę
- Fruits-owoce, Apple– jabłko, Pear– gruszka, Strawberry– truskawka 🍓 ,Grapes– winogrono, Lemon– cytryna
- Vegetables– warzywa, Carrot– marchewka 🥕, Cucumber– ogórek, Tomato– pomidor 🍅 , Beetroot– burak, Parsley– pietruszka
- przy pomocy wspólnej zabawy, kolorowych obrazków, tzw. flashcards oraz śpiewu utrwalamy w.w. formy j.angielskiego.
6-LATKI
- Our songs: „Hello song”, „Goodbye song”, „Hello-can you clap your hands?”, „Bye, bye- see you next time”, “Head and Shoulders” „What’s your name?”, „Color song- I see something…blue”, „Time to make a circle”, „Wake up Teddy- knock, knock, knock…”, „How are you today?-happy, sad, hungry”, Twinkle Twinkle Little Star”, „Finger Family Collection- Family song/ Daddy Finger”,etc…
- What’s your name?/ My name is… nice to meet you or I am…-And You?, Yes/ No
- Good friends: computer, hot-dog, hamburger, radio, telephone.
- „Quiet please, come here, listen, look, stand up, sit down, turn around, jump” ,„What is this?- This is…”- “co to jest?- to jest…”
- RAINBOW– tęcza/ kolory: blue, yellow, red, purple, pink, orange, brown, green, white, black/ „What color is it?- It’s…”- “jaki to kolor?
- We can count 1-10
- I LIKE…– ja lubię…
- AUTUMN– jesień,IN THE FOREST– w lesie/ LEAF- liść, CONKER- kasztan, SQUIRREL– wiewiórka, MUSHROOMS– grzyby, Autumn weather-is it warm or cold outside?
- It’s raining, it’s windy, it’s cloudy
- Fruits-owoce, Apple– jabłko, Pear– gruszka, Strawberry– truskawka 🍓 ,Grapes– winogrono, Lemon– cytryna, Avocado– awokado,
- Vegetables– warzywa, Carrot– marchewka 🥕, Cucumber– ogórek, Tomato– pomidor 🍅 , Beetroot– burak, Parsley– pietruszka, Cauliflower– kalafior, Celery– seler
- przy pomocy wspólnej zabawy, kolorowych obrazków, tzw. flashcards oraz śpiewu utrwalamy w. w. formy j. angielskiego.
„Good morning, good morning,
do you want to play with me?
so, let’s play in english
it’ easy-you will see”
Przydatne linki:
Hello Hello! Can You Clap Your Hands? | Super Simp…
https://youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M&feature=shared
Bye Bye Goodbye
Seasons Song for Kids ♫ Autumn Leaves are Falling Down ♫ https://youtube.com/watch?v=CyJIfdA71Lc&
My favourite Autumn songs ⋆ Head Full of Ideas
Why Do Leaves Change Color? https://youtube.com/watch?v=Sa_zH0RXfvk&feature=sharedp
I See Something Blue | Colors Song for Children | Super Simple Songs
https://youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA&feature=shared
I See Something Pink | Colors Song for Children
https://youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI&feature=shared
One Little Finger featuring @NoodleAndPals | Kids Song | Super Simple Songs
https://youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ&feature=shared
Open, Close! | Open Shut Them Song
https://youtube.com/watch?v=E_VcSQn73do&feature=shared
🌸🌸🌸See You soon🌸🌸🌸